Thursday, December 24, 2009

!st time memancing..BEST!

Yeah!.. br je pulang dr memancing di banting bersama seorg kwn dan kwn kepada kwn nye..

Pengalaaman yg agak berharga juga la bg aku ni sbb aku pun sebelum ni ta pernah lg pergi memancing kn..

trip ni pon sebenarnye tak di rancang.. sume nye secara last minit..

aku pun mula² ta berape confident yg aku ikut skali gi memancing ni.. tetiba pulak terase bosan asek kat CC je on9.. so na try advanture lain lak...

iaitu MEMACNCING IKAN!!.. :D

selalu asyik memancing awek je.. da biasa sgt.. kite memancing ikan la pulak kn :D

trip ni pon ta lame cme 2 hari 1 malam je..

hari pertama tu kiteorg gerak lmbt sbb jnji nye pukul 11 pg tp driver kami ade hal sket katanya..
so kami bergerak dalam pukul 2 ptg camtu la.. kire lebeh kurang laa...

smpai kat banting je kami pergi amek abg ipar membe kpd membe aku ni yg bernama Amir..

ambik abang ipar dia kt tmpt keje pon sbb kereta abg ipar dia tu masok bengkel.. lg pun kiteorm mmg bermalam di rumah abg ipar dia..

lepas da amik abg ipar dia tros je balik umah siap² utk pergi memancing.. semua da ta sabar memancing..

ok la tak de la byk sgt dapat ikan but puas hati la (ikan duri, ikan belukang dan sembilang).. tp dalam seronok memancing ptg tu smpai ke maghrib tetibe je hujan..

kelamkabut sume kemas barang masok kereta.. na d jdkn ceghita.. kereta member aku ni takde aircond so berkabus la dalam kereta tersebot..

aku yg duduk seblah driver ni terpaksa la jd pengelap cermin dala.. adesss.. letih worrr tp ta pe la bkn slalu..

tgh sedap² mengelap cermin ni aku bleh lak terlpe yg aku letak plastik ikan ni bwh kaki.. ape lg aku pon terpijak lalu menjerit laa.. kne sengat ikan duri la pulakk..

risau jugak di buat nye.. tp si amir ni plak kate tak de ape² la.. ikan duri ta bahaye cm ikan sembilang.. so aku pun rase mcm selamat la sket walaupun tgh sakit gile berdenyut²..

smpai je umah terus mandi² dan lepas tu si amir ni cakap na g lagi tmpt td mancing.. tak puas kate nye..

so pegi la lagi skali.. malam tu dr pukul 10 mlm smpai la ke pukul 2 pagi.. letih worr.. mlm tu aku ta mancing tp aku tidur..

mula² tu tidur kat luar je tp bole lak byk nyamuk.. so aku pon tidur je dalam ket.. sedar² diaorg sume da abes memancing..

ape lg balik la.. letih ouh.. nak tido atas tilam :D

leesokn hari nye pukul 9 pagi pergi lg sbb da gian sgt sume na memancing.. smpai membe² aku tu tak mandi ( aku sempat mandi dalam bathtab lg )..

tp malang pagi tu ta dapat satu ikan pun.. tension gile weh.. pukul 2 je terus gerak balik sbb da lapar sgt + tension tak dapat ikan..

kiteorg balik sg buloh lepas maghrib sbb igtt nak balik ptg tp hujan dan jammed jalan.. so balik malam je la senang..

ape² pu aku still lg na g memancing sbb terase gian lak nak baling tali pancing.. ta puas tuu :D

mayB bln 1 thn depan kot.. kali ni nak carik joran sendiri sbb sblm ni aku pinjam joran org lain.. hahaha :D