Wednesday, April 27, 2011

Lagu dan Kenangan

Bangun tido bukak tudung saji ambik bau, rasa-rasa macam sedap makan.. lagi pun tengah lapar yang teramat macam sehari tak makan walhal tadi pagi sebelum buat taik mata da makan dah.. tengah-tengah dok layan nasik lauk masak lemak cili api telor itik tetiba pulak kat tv kuar satu lagu ni.. umang aihh.. potong stim makan aku sungguh la lagu ni..


Hmmmm tiba-tiba je aku teringat kenangan lama bile denga lagu.. tatau kenapa tapi ni yang aku selalu rasa.. lagi-lagi lagu keluar kat radio je secara automatik mood aku kembali balik ke zaman aku selalu denga lagu ni... errr betul ke idak ni ape yang aku nak cakap ni.. agak-agak korang paham tak?.. aku anggap korang paham je la.. aku rasa kalau korang spesis aku korang faham la kot.. ahahaha


Ntah la sejak dulu lagi aku slalu rasa macam tu... kalau lagu tu buat mood aku baik tak pe jugak la.. tapi kalau ade lagu yang buat aku macam !$!$!%^&#& mesti terasa macam apsal lagu ni yang kuar ni.. kadang-kadang buat aku macam tak tentu arah la..mood macam perempuan tengah join PBSM.. aku rasa kalah perempuan PBSM ni.. aku lagi emo rasanya.. tapi tu lah dia.. susah btol aku nak buang jauh-jauh benda ni tapi still jugak jadik..

Macam mana eh nak buat bile kite denga lagu ni je kite tak teringat kisah lame.. adakah cara menghantukkan kepala ke dinding secara berganti-ganti dapat solve masalah ni?.. kalau pegi jumpe Dr. Psikologi tak mampu la pulak.. kene yang jenis makap ( mark-up ) lebeh ni susah jugak.. kang tak pasal-pasal aku tak dapat menikmati makanan setiap hari di akibat kan duit dah habes bayar Dr. je.. hmm..

Adoiii.. macam mana ni??.. ade sape-sape boleh bagi suggestion atas masalah yang aku sedang alami ni??..

CeCita CeCita !!!!!!!!!

( termenung seketika tangan suap nasik yang belom habes tadi )

4 comments:

  1. dulu aku selalu dengar lagu maher zain- For The Rest Of My Life. adoi. sekarang kalau terdengar balik, syahdu dow! terus teringat kenangan lama.

    cara paling senang? tune in kepada lagu yang memang bertentangan rentak dan bahasa dengan lagu yang mengimbau memori. contoh macam bila dengar maher zain tu, aku terus pasang Nitrus- Kamu. kasi ambik mood dia.

    ReplyDelete
  2. err mal kalau boleh aku nak denga lagu ni macam aku ta de pape perasaan terhadap lagu ni.. kosong boleh??.. aku na try care menghentakkan kepala secara bergilir-gilir.. tapi macam ta hidup lame je lepas tu.. haha

    ReplyDelete
  3. cbe bgtaw..lagu apew yg di maksudkan e2?????

    ReplyDelete